Becherart: Fotomontážny alchymista.

Záhadný a zvláštny ... so zaujímavou tvorbou. Ste zvedaví, kto to bude, však? Tak nezdržujme, prejdime rovno ku kreatívnej veci:) Dnes pokecáme s fotomaniakom a fotomontážnikom s prezývkou BecherArt.
Prezraď nám, kto je Becher, odkiaľ pochádza a ako vznikla jeho prezývka?

Heh, tak Becher je moja dlhoročná prezývka :) Ako vznikla...to by bolo na dlho. Skrátka jedného dňa ma napadla kombinácia BecherArt v podstate zo srandy a tak to už ostalo...je to moje „ochranné znamienko“ :) . Inak moje meno je Michal a som z východného Slovenska.


Odkedy sa venuješ fotografovaniu a fotomontážam? Si samouk, alebo máš fotografiu alebo grafiku vyštudovanú?

Tak fotím (akože vážnejšie:) cca 3 roky. Som samouk. Neuznávam žiadne pravidlá...aspoň nie také zaužívané. Tie fotomontáže...až tak veľa ich nemám..a tie, ktoré mám, sú v podstate nové veci, ale veľmi ma to baví, aj keď ešte nedokážem to, čo by som si prial.

Fotomontáže často provokujú klasických fotografov. Aký máš Ty pohľad na moderný spôsob úprav fotiek? Sú ľudia digitálnemu umeniu naklonení?

Tak čo si ja všímam, provokuje to najčastejšie fotografov, ktorí to sami nedokážu, alebo ktorí fotia práve podľa určitých pravidiel..(česť výnimkám), preto som aj spomínal, že neuznávam žiadne pravidlá. Slováci sa nezaprú a keď niekto najviac mudruje, je to najčastejšie práve na slovenských fórach... Na úpravu fotiek mám veľmi pozitívny názor :) . Samozrejme páčia sa mi najviac fotky, ktoré majú dušu...a či je to fotomontáž, alebo foto rovno z fotoaparátu...to je mi úplne jedno. Dôležitý je pre mňa výsledok.
Čo musí človek v tejto dobe obetovať, aby zaplnil svoju galériu tak krásnymi vecami ako Ty?

Ja fotím skôr príležitostne...a svoju výstavu som zatiaľ nemal :) .

Čo je pre Teba najväčšou inšpiráciou pre tvorbu?

V prvom rade je to určite hudba...bez nej by nevznikla ani jedna moja fotka. Milujem hudbu...ale niekedy sú to napríklad sny...
Prosím, preveď nás typickým procesom tvorenia. Pripravuješ si nápady dopredu, alebo tvoríš intuitívne priamo počas tvorby?

Nemám žiadne pravidlá alebo postupy...niekedy mám predstavu už dopredu...niekedy nie. Často sedím hodiny a hodiny a skúšam rôzne kombinácie...samozrejme mi pritom hrá hudba a som v inom svete :) . Záleží aj od nálady v akej sa nachádzam...

Aký je Tvoj najobľúbenejší kúsok v Tvojej galérii a prečo? Aký príbeh skrýva?

Tak mám viac obľúbených vecí...nedá sa to tak zhrnúť...ku každej fotke mam určitý vzťah, presne viem, ako vznikla, pamätám si atmosféru...hudbu...Ak si pozrieš moju FB stránku, tak jednoznačne najradšej mám album Mind Reflections...to som ja...to ma baví najviac ...môžem spomenúť napríklad Ghost Brigade I, Ave End I, Lonely, The Novembre Tree, Schizophrenic Prayer I a II, Out Of Myself I, Woman And Dog, Two,Full Moon Madness, My Dream Beauty I, Image Of Hope, Invia I- III, Had To Leave, Ode To Solitude,...celú sériu A Great Day For Freedom...atď :)  A prečo? Lebo keď som ich dokončil, mal som zároveň pocit, že sú to veci, ktoré keby som videl pri niekom inom, povedal by som si wow..páči sa mi to :) .
Čo robíš, ak práve netvoríš? Máš i iné hobby?

Áno..mám ešte kapelu :) Hrám na gitare a tvorím hudbu.

Aké máš plány so svojou tvorbou do budúcnosti?

Plány nemám v podstate žiadne...snažím sa stále zlepšovať a nerobiť chyby, ktoré som urobil predtým.
Máš nejaký odkaz pre ľudí, ktorí by sa radi venovali foteniu alebo fotomontážam, no nemajú odvahu alebo nevedia kde začať? Je dôležitý len talent?

Či mám práve ja talent, to si netrúfnem povedať...ale určite viem, že to treba aspoň skúsiť. Ja som stále na začiatku...stále sa učím...takže ja rady ľuďom dávať veľmi nemôžem :) .Myslím si, že veľmi dôležité je, aby to tú osobu fakt bavilo...niekedy sedím pri jednej fotke dlhé hodiny, ale nikdy nie nasilu. Keď ma to raz „vcucne“, ťažko sa dostať späť a to je na tom krásne, a keď Ti niekto napíše, že sa v tej fotke našiel...že z nej cíti nejaké emócie, že pri nej premýšľa, vtedy viem, že to malo nejaký význam...je to úžasný pocit. Ďakujem za rozhovor :) .

Aj ja Ti BecherArt ďakujem veľmi pekne za rozhovor, dobre sa mi s Tebou kecalo :) . Prajem Ti veľa dobrého svetla vo foťáku a nech múza kope ako šialená :) .
Rozhovor pripravila Lindush.

2 komentáre:

  1. Cool, super, Michalovu tvorbu už nejaký čas obdivujem, takže je skvelé nahliadnuť do jeho pozitívneho sveta, dík za rozhovor :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ďakujeme za komentár, aj my obdivujeme jeho tvorbu a radi sme ho aspoň týmto spôsobom trochu spoznali :).

    OdpovedaťOdstrániť