Adrian Macho - tvorca značky Seaside Spirit

Na chvíľu sa z aktuálnej zimy prenesieme do príjemného teplého prímorského prostredia, ktoré nám vo svojich zábavných ilustráciách sprostredkuje slovenský grafik Adrian Macho pôsobiaci pod značkou Seaside Spirit.




Môžeš sa v skratke predstaviť? Kto je vlastne Adrian Macho?

Mám 32 rokov, pracujem ako grafik v jednej nemenovanej agentúre, vo voľnom čase sa venujem ilustráciám, rád čítam, cestujem, spoznávam nové veci a miesta. Vždy som mal v sebe kreatívneho ducha, od detstva som vyrastal s farbičkami, neskôr keramika, s grafikou som začínal celkom sparťansky, no momentálne sa ňou živím už deviatym rokom.

Tvoja grafická tvorba je výrazne inšpirovaná prímorským prostredím, prečo ťa berie práve táto tematika, kedy si k nej začal viac inklinovať? 

Myslím, že som k tomu smeroval nejako prirodzene. Milujem leto, vždy som mal slabosť pre námornícke kerky, hukot vĺn a vreskot čajok. Ako decko som sníval o dovolenke pri mori, v čase, kedy bolo cestovanie nereálne, kto zažil, vie. Táto vysnívaná predstava o živote správcu majáku, alebo námorníka, s prstom na mape, zostala vo mne dodnes.





Ako vznikla značka Seaside Spirit? Čo tomu predchádzalo?

Tak, ako mnoho kreatívcov pôsobiacich v biznise, aj ja som cítil potrebu sa realizovať. Kreatívne vybujačiť, bez horiacich dedlajnov, večne nespokojných klientov a podobne, robiť niečo pre radosť. Vytvoril som si práve túto značku, pod ktorou publikujem svoje ilustrácie. Pôvodne to bol iba pracovný názov celého konceptu, ale nakoniec som ho ani nemenil. To, že publikujem práve pod značkou, mi pomáha sa odosobniť, držať sa témy, tiež veľmi jasne vystihuje o čo sa jedná, čo si myslím, že iba celej veci napomáha.






Z tvojej tvorby je cítiť taký pokoj, príjemnú atmosféru. Čo všetko chceš ľuďom sprostredkovať  svojou tvorbou?

Ako som spomínal, pre mňa je to, svojím spôsobom, forma “úteku”. Myslím, že žijeme vo zvláštnej dobe, a negatívneho šumu všade dostatok. Celý koncept je založený na tom, robiť to zámerne “páčivé”, s jasným posolstvom, ktoré dokáže vstrebať na prvý pohľad naozaj každý. Samozrejme so štipkou irónie a suchého humoru, mne blízkemu. Napríklad infantilná kresba potetovaného námorníka s milým, zasneným pohľadom, hraničiaca s ilustráciou pre deti. Tak, ako je pre mňa tvorenie spôsob, ako si ukoristiť čas na snívanie a chvíľu pohody, tak si myslím, že to funguje aj na opačnej strane.




Študoval si grafiku, alebo si v tomto smere samouk? 

Neštudoval, s prvým počítačom prišiel prvý Photoshop. Začalo to hraním sa s fotkami, neskôr koláže a web dizajn. Krátko na to, som dostal príležitosť skúsiť sa tým živiť a venovať sa tomu naplno. A potom už zo išlo...

Ako vyzerá proces tvojej tvorby? Čo predchádza samotnej tvorbe v grafickom programe, iba nápad, alebo si robíš aj nejaké náčrty?

Často si robím poznámky, z ktorých neskôr čerpám, na začiatku iba heslovite, do notesa. Niektoré nápady neskôr rozvíjam, prepracujem, nasleduje jednoduchá skica, voľba farieb, prípadne hra s písmami. Pracujem na tom vo voľnom čase, takže na proces väčšinou pozerám s odstupmi, kým niečo dokončím. Aj keď nie vždy, stane sa, že občas niečo nahodím len tak “naostro”.



Svoje dizajny ponúkaš na rôznych veciach od tričiek, cez obaly na iPhone až po kúpeľňové závesy, tlačíš si všetko sám, máš na to techniku, alebo spolupracuješ s nejakými firmami?

Premýšľal som, ako to pustiť do sveta a dostať medzi ľudí bez nejakého extra kapitálu. Rozhodol som sa na začiatok ponúkať svoje práce cez Society6, nielen že tam vidím reakcie od fundovaných ľudí z brandže, ale tiež vedia zabezpečiť tlač aj na rôzne produkty a následne zabezpečiť distribúciu, a globálne. Za pomerne krátky čas sa mi podarilo preraziť medzi komunitou, čomu sa veľmi teším.



Dá sa aj na Slovensku uživiť vlastnou značkou v tomto štýle, alebo si orientovaný výhradne na zahraničný trh? 

Ťažko povedať, skôr myslím, že nie. Ak by som sa mal na to pozerať z biznisového hľadiska, tak by bolo určite výnosnejšie robiť napríklad nejaké abstraktné patterny, možno aj retro. Teraz sú trendy jednoduché veci, severský dizajn a podobne, vidíme to všade, od ikoniek v smartfóne až po sortiment v reťazcoch s konfekciou. Slovensko je príliš malý trh, myslím, že vo všetkom. A živiť sa predajom autorských vecí je o držku všade vo svete. Ja hlavne robím to, čo chcem robiť, čo ma svojím spôsobom napĺňa. Ak sa to páči niekomu natoľko, že si to kúpi pre radosť sebe, alebo niekomu, ma môže iba tešiť.



Čo plánuješ do budúcna, či už v rámci značky Seaside Spirit alebo mimo nej?

Určite chcem pokračovať ďalej, odprezentovať sa viac doma, posilniť značku. Rád by som napríklad ilustroval nejakú knihu, uvidíme, ako sa veci pohnú. Dostal som tiež nejaké ponuky na spoluprácu, napríklad z Paríža, ale aj tu, z čoho sa veľmi teším. Nápadov je kopec, času pomenej, takže všetko v rámci možností.

Ďakujem Adrianovi za rozhovor a prajem mu veľa ďalších úspechov v tvorbe. Jeho ilustrácie si môžete pozrieť a zakúpiť tu, a nezabudnite ho sledovať aj na facebooku

Tento rozhovor pre vás pripravila Natalyss, a nezabudnite, že o nových rozhovoroch vás My Kreatívci vždy informujú aj na facebooku.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára