Bez ladu a skladu a Para tour 2015

Ako milovníci dobrej a kvalitnej hudby sme navštívili unikátny koncert dvoch slovenských legiend, ktoré toho roku oslávili jubileá na hudobnom nebi. Prinášame skromný report a zároveň návnadu, pretože turné pokračuje v dalších slovenských mestách.
Košický koncert sa odohral 12.11.2015 v priestoroch zrekonštruovanej Tabačky- Kulturfabrik a ak nie ste z Košíc a náhodou sa ocitnete v jej okolí (Gorkého 2) určite tam skočte mrknúť, lebo sa tam jednak stále niečo deje a dvojak tam varia výbornú kávu.


Vráťme sa však k tomu prečo sme tam, okrem tej výbornej kávy, vlastne išli.
Hoci sa koncert začal s takmer dvojhodinovým meškaním, oplatilo sa čakať. Para toho roku oslávila 20. výročie svojej existencie a po prvých skladbách rozpálila publikum na tú správnu teplotu. Priznávam, že sama nie som ich skalným fanúšikom, no Lasky a celé parné zoskupenie dokázalo dostať do varu aj takého pasívneho poslucháča ako som ja a po pár minútach som sa veselo knísala do rytmu skladieb.

Máločo poteší skalného fanúšika viac ako turné obľúbenej kapely, ktorá už aktívne (odhliadnuc od vystúpení na festivale Pohoda) nehrá cca 18 rokov. Bez ladu a skladu je srdcová záležitosť mnohých milovníkov alternatívnej hudby a svoj posledný koncert v rámci aktívnej kariéry odohrala v Košiciach pred vyše 20 rokmi (a ja som sa ho z pochopiteľných dôvodov nemohla zúčastniť). Tento rok oslávila 30. výročie svojho založenia.


Koncert tejto kultovej kapely mal neopísateľnú atmosféru a mne nedá sa o ňom vyjadrovať inak ako v superlatívoch. Sála horela nadšením, všetci svorne odriekali tie skvelé metaforické texty, dievčatá zhadzovali podprsenky (ježiš nie, to som som si vymyslela) hudobníci drali nástroje v plnom nasadení a netreba zabudnúť na skvelé sprievodné videoprojekcie (v réžii štúdia DevKid), ktoré tematicky sprevádzali každú pieseň.

 Treba pripomenúť, (alebo ani nie), že hoci žánrovo skupiny nepatria do rovnakej skupiny a fanúšikovská základňa je odlišná, koncert sa niesol vo výbornej atmosfére a na vlne skvelých vibrácií.


Ako bonus, čo mňa osobne veľmi potešílo, je, že chlapci (a chlapi) z oboch kapiel, napriek úspechu a návalu fanyniek sú úplne obyčajní bezprostrední ľudia, ochotní zdolávať návaly selfičiekchtivých fanúšikov s úsmevom na tvári.


A mne neostáva nič iné len dúfať, že toto zoskupenie spolu nevystupovalo posledný krát a my ich budeme môcť vidieť, počuť a odniesť si kúsok tej skvelej emócie vo vrecku domov zas.

Ak sa vyskytujete v okolí zvyšných miest turné, určite nepremeškajte tento nezabudnuteľný kultúrny zážitok.

Termíny ďalších koncertov nájdete tu: http://www.para.sk/.

Článok pre vás pripravila Maraboo a fotky máme od Tibora Czitó.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára